Weź dotację na promocję
Ministerstwo Rozwoju ogłosiło kolejną edycję ”Konkursu dotacji na działania informacyjne dotyczące Funduszy Europejskich”. Jego celem jest wybór i dofinansowanie najlepszych projektów promujących i upowszechniających tematykę funduszy europejskich. Wnioski można składać do 24 kwietnia 2017 roku.
W konkursie dofinansowanie mogą uzyskać:
- projekty prasowe
- projekty prasowo – internetowe
- projekty internetowe
- projekty edukacyjne
a udział w nim mogą wziąć wydawcy tytułów prasowych, biura reklamy, wydawcy portali internetowych i ich biura reklamy (w przypadku trzech pierwszych typów projektów), oraz dla projektów edukacyjnych dodatkowo publiczni lub komercyjni nadawcy telewizyjni, podmioty zarządzające czasem antenowym w stacjach telewizyjnych, publiczni lub komercyjni nadawcy radiowi lub podmioty zarządzające czasem antenowym w stacjach radiowych oraz agencje informacyjne.
Punktem wyjścia do tworzenia poszczególnych projektów są potrzeby grup docelowych oraz ich potencjalne korzyści wynikające z udziału w projektach. W ramach konkursu wnioskodawcy deklarują, do której grupy kierują swój przekaz. Zobowiązują się wówczas do zaprezentowania wszystkich wskazanych w zakresie tej grupy tematów. Lista grup i podgrup docelowych jest ściśle zdefiniowana i znajduje się w regulaminie ( w załączeniu) .
Tegoroczna edycja konkursu dotacji składa się z dwóch części – A i B. Część A ma charakter informacyjny i skierowana jest do mediów. Powstałe w ramach konkursu artykuły i materiały mają odpowiadać na potrzeby informacyjne poszczególnych grup docelowych oraz prezentować tematykę do nich skierowaną. Publikacje/materiały będą zamieszczane w tytułach lub miejscach, w których wymienione grupy w sposób naturalny poszukują informacji oraz w sposób, który jest dla nich najbardziej atrakcyjny.
Druga część konkursu, część B dotyczy projektów edukacyjnych. Ich celem ma być zachęcenie dziennikarzy mediów lokalnych i regionalnych do poruszania tematów związanych z funduszami europejskimi. Chodzi o poszerzenie wiedzy o obszarach wsparcia i źródłach informacji. Działania edukacyjne mają dostarczyć dziennikarzom mediów lokalnych wiedzy oraz praktycznych wskazówek, m.in. jak ciekawie i skutecznie, z punktu widzenia czytelnika, przekazywać informacje związane z tą tematyką.
Czas realizacji tych projektów jest ściśle określony. Projekty prasowe, prasowo – internetowe i internetowe muszą być zrealizowane w okresie od 22 maja do 30 listopada 2017 r. (z możliwością do przedłużenia do 31 grudnia). Projekty edukacyjne: maja okres realizacji od 1 maja 2017 r. do 31 marca 2018 r. (zajęcia warsztatowe mogą odbywać się w okresie wrzesień – listopad 2017 r.).
Szczegółowe zasady ubiegania się o dotacje w konkursie określa regulamin. Dodatkowe pytania można zgłaszać pocztą elektroniczną na adres: konkurs@mr.gov.pl (odpowiedzi na pytania mailowe będą publikowane sukcesywnie na Portalu Funduszy Europejskich w zakładce: Dowiedz się więcej o Funduszach Europejskich/ Weź udział w promocji Funduszy Europejskich/ Współpraca z mediami i partnerami społeczno-gospodarczymi). 5 kwietnia 2017 r. o godz. 12.30 w sali im. Min. Grażyny Gęsickiej w Ministerstwie Rozwoju (ul. Wspólna 2/4).odbędzie się spotkanie informacyjne na ten temat.
Na realizację projektów w konkursie przewidziano dotacje w minimalnej wysokości 50 000 zł oraz maksymalnej wysokości dla projektów: prasowych - 300 000 zł; prasowo-internetowych – 500 000 zł, , internetowych – 600 000 zł i edukacyjnych – 600 000 zł.
Regulamin konkursu dotacji znajdą Państwo poniżej.
Informacje o konkursie znajdują się tutaj.