Zamówienia tzw. bagatelne w projektach EFS
Jednocześnie, zgodnie z pkt 1 sekcji 6.5.2 wytycznych kwalifikowania wydatków, beneficjent projektu udziela zamówienia o wartości przekraczającej 50 tys. PLN netto – zgodnie z zasadą konkurencyjności. Dalej, zgodnie z pkt 4 sekcji 6.5.2 tych wytycznych, w przypadku beneficjenta będącego zamawiającym w rozumieniu PZP, zasadę konkurencyjności uznaje się za spełnioną, jeżeli postępowanie o udzielenie zamówienia przeprowadzone jest na zasadach i w trybach określonych w PZP.
Zamawiający publiczny udzielający takiego zamówienia będzie miał obowiązek w szczególności:
• zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pomocą formularzy umieszczonych w portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych wraz z przekazaniem potencjalnym wykonawcom informacji o zamiarze udzielenia tego zamówienia (w uzasadnionym przypadku można odstąpić od tego zamieszczenia);
• spełnienia określonych w art. 271 ust. 1-3 PZP warunków w przypadku zmiany treści ogłoszenia;
• sporządzenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach.
W opinii Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa, w związku z tym, że PZP jest prawem powszechnie obowiązującym, nie należy nakładać na zamawiających publicznych udzielających tego typu zamówień dodatkowych wymogów związanych z zasadą konkurencyjności.
Oznacza to jednak, że z uwagi na brak w PZP procedury udzielania odnośnych zamówień bagatelnych, beneficjenci będą najprawdopodobniej ją określać samodzielnie, np. w regulaminie wewnętrznym.
Zgodność czynności beneficjenta z postanowieniami regulaminu wewnętrznego (lub innych regulacji wewnętrznych), odnoszącymi się do zamówień tzw. bagatelnych będzie przedmiotem kontroli zamówień publicznych w realizowanych projektach.
Tagi: EFS, dofinansowanie, fundusze europejskie, Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach, WUP Katowice, PO WER, Wiedza Edukacja Rozwój